Το τρίτο Σαββατοκύριακο του Νοέμβρη (19-20) μας βρίσκει 23 άτομα του ΕΟΣ στον Δήμο Αργιθέας στο χωριό Μεταμόρφωση (Κατούσι).Έχουμε έρθει με σκοπό να ανέβουμε στην κορυφή Σούφλα (1810μ).

Κυριακή πρωί  14 άτομα του Συλλόγου ξεκινάμε με κατεύθυνση Β-ΒΔ για την κορυφή. Σε συνεχόμενη ανοδική πορεία και  με πολλές τραβέρσες σε 3 ώρες είμαστε στην κορυφή. Η θέα των κορυφών Καραβάς, Καραβούλας, Ντελημήδι, Σαλαγιάννη, Τζουμέρκων , Κακαρδίτσας, Κρυάκουρα και στο βάθος αχνά ο χιονισμένος όγκος του Ολύμπου στεφανωμένος από τα σύννεφα. Πιο δεξιά ο μοναχικός Άθως.  Μετά από τα σχετικά (φωτογραφίες, φαγητό κα) κατεβήκαμε προς τον αυχένα με σκοπό να συναντήσουμε τον δρόμο στην Μονή Κατουσίου. 3 άτομα από τον Σύλλογο φτάνοντας στον αυχένα έφυγαν με σκοπό την κορυφή του Προφήτη –Ηλία (1775μ). αποστολή εξετελέσθη.

Επιστροφή στη βάση μας!

View the embedded image gallery online at:

Ο καλός καιρός της Κυριακής ήταν ένας σύμμαχος στην ποδηλατική εξόρμηση. Μέλη και φίλοι του ΕΟΣ Αγρινίου συναντήθηκαν για να υποστηρίξουν και να ευχαριστηθούν την εκδρομή αυτή. Ξεκινώντας από τα γραφεία του Συλλόγου κατευθυνθήκαμε προς  Αγία Μαρίνα  όπου ξεκίνησε και το καθαρά χωμάτινο κομμάτι της διαδρομής. Από εκεί βγήκαμε στο Πυργί όπου και στάση στο παλιό σχολείο νυν καφενείο για ένα καφέ και πάλι πίσω στα ποδήλατα. Κατευθυνθήκαμε στον οικισμό Παλαιοχώριον και από εκεί ξεκίνησε το παιχνίδι. Αρχίσαμε να κατεβαίνουμε κάποια καινούρια μονοπάτια που ανοίχτηκαν προσφάτως, ανηφόρες μέσα σε καταπράσινα δέντρα και πάλι μονοπάτια. Καταλήξαμε έτσι στο χωματόδρομο που οδηγεί στον Άγιο – Γρηγόριο Αγρινίου. Διασχίσαμε περίπου 22χμ. με 600 περίπου μέτρα υψομετρική.

Παλιοί και νέοι φίλοι του ποδηλάτου απήλαυσαν την διαδρομή!

Πάντα όμορφα πράγματα παιδια!

Κείμενο: Χρήστος Μακροζαχόπουλος

Πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 16/10 η ανάβαση του συλλόγου μας στην κορυφή Στρογγούλα (2112 μ.), την βορειότερη της κύριας οροσειράς των Τζουμέρκων.

Αφού διανυκτερεύσαμε την προηγούμενη μέρα στο καταφύγιο των Αγνάντων ξεκινήσαμε το πρωΐ της Κυριακής με τζιπ και μετά από σχεδόν 3 τέταρτα της ώρας σε αγροτικό δρόμο φτάσαμε στο σημείο εκκίνησης κοντά σε στάνη σε υψόμετρο περίπου 1500 μέτρα. Από εκεί ξεκινήσαμε ανοδικά κατευθυνόμενοι προς την επιβλητική κορυφή της Ρόκας από την βάση της οποίας περάσαμε για να βγούμε σε διάσελο με θέα σε όλες τις μεγάλες κορυφές των Τζουμέρκων. Εκεί, αλλάζοντας κατεύθυνση πήραμε την κορυφογραμμή προς βορρά, στο τέλος της οποίας ορθώνεται η Στρογγούλα. Η θέα στην κορυφογραμμή υπέροχη, αριστερά μας προς τον νομό Άρτας και το Ξηροβούνι και δεξιά μας προς την οροσειρά της Κακαρδίτσας και τον Κρυάκουρα με τους Μελισσουργούς ανάμεσά μας. Φτάνοντας στην κορυφή, ο ορίζοντας ήταν ανοιχτός προς βορρά με τα Ιωάννινα και την λίμνη τους στο βάθος, το Συρράκο και τις Καλαρρύτες στα βορειοανατολικά και τα Πράμαντα και Τσόπελα ακριβώς από κάτω μας. Συνολικά 23 άτομα βρεθήκαμε στην κορυφή.

Στην επιστροφή αφού κινηθήκαμε για λίγο ξανά στην κορυφογραμμή, πέσαμε στην πλαγιά στα δεξιά μας ψάχνοντας για μονοπάτι που θα μας έφερνε ξανά στα αυτοκίνητα. Μετά από 6+ ώρες φτάσαμε στην αφετηρία μας όπου επιβιβαστήκαμε ξανά στα τζιπ για την επιστροφή.

φωτογραφίες: Χρήστος Μακροζαχόπουλος

άρθρο: ΝΙκολίτσα  Καραγιώργου

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος,μια ομάδα 39 παιδιών επιλέξαμε να περάσουμε πέντε γεμάτες και ξεχωριστές μέρες στο Ορειβατικό Καταφύγιο στο Περιστέρι,στο Παναιτωλικό Όρος,στα πλαίσια της καλοκαιρινής κατασκήνωσης του Ελληνικού Ορειβατικού Συλλόγου Αγρινίου.

Ασχοληθήκαμε με πολυποίκιλες δραστηριότητες μέσω των οποίων είχαμε την δυνατότητα να έρθουμε πιο κοντά με το φυσικό μας περιβάλλον και τα στοιχεία που το απαρτίζουν αλλά και να κατανοήσουμε την σημασία της ομαδικής δουλειάς και της συνεργασίας.
Το ημερήσιο πρόγραμμα αποτελούταν από διάφορες δραστηριότητες. Μάθαμε πως γίνεται η σήμανση ορειβατικών μονοπατιών,η κατασκευή των “κούκων” αλλά και πως παρέχουμε πρώτες βοήθειες σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης στο βουνό με τα μέσα που έχουμε.
Επίσης,παίζαμε σε καθημερινή βάση παιχνίδια μέσα και γύρω από το καταφύγιο που τόνωσαν το ομαδικό μας πνεύμα και μας “έδεσαν” σαν ομάδα. Βέβαια,καταφέραμε να φτάσουμε μέχρι την κορυφή του Παναιτωλικού Όρους,τον Κατελάνο,στα 1924 μέτρα,πράγμα για το οποίο είμαστε όλοι περήφανοι.
Το πρόγραμμα της κατασκήνωσης συμπλήρωσε η υπαίθρια διανυκτέρευση σε σκηνές εκτός καταφυγίου αλλά και η πολύ ενδιαφέρουσα επίσκεψη φυσικών και αστρονόμων στο καταφύγιο με σκοπό την ενημέρωσή μας πάνω στους αστερισμούς και γενικότερα το σύμπαν. Η επίσκεψη των μελών της αστρονομικής εταιρείας ολοκληρώθηκε με την παρατήρηση των πλανητών και των αστερισμών μέσω τηλεσκοπίων.
Τέλος,είναι σημαντικό για τα νέα παιδιά να θεσπίζονται τέτοιες προσπάθειες που τα φέρνουν πιο κοντά στην φύση και βέβαια η λειτουργία της καλοκαιρινής αυτής κατασκήνωσης είναι εξίσου σημαντικό να συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια με το ίδιο μεράκι και την αγάπη των υπευθύνων.

Γράφει ο Καραμήτσος Δημήτρης

Olympos-eos agriniouΣτις 2 του Σεπτεμβρη ξεκινήσαμε 18 ορειβάτες του συλλόγου μας για ένα τριήμερο στον Όλυμπο. Το πρόγραμμα περιελάμβανε τη διαδρομή από καταφύγιο κρεββάτια-κόψη Μπαρμπαλά-οροπέδιο μουσών και ανάβαση στον Μύτικα στα 2.918 μ. Φτάσαμε στο καταφύγιο κρεββάτια με πέντε Ι.Χ. από χωματόδρομο 8,5 χιλ. μετά το χωριό Βροντού, όπου και διανυκτερεύσαμε.

Ξυπνήσαμε νωρίς και στις 7 η ομάδα ήταν στο μονοπάτι. το οποίο ξεκινάει από το καταφύγιο 1000 μ. υψόμετρο και ανηφορίζει πάνω σε ράχη δασωμένη με πεύκα. Αρκετά ανηφορική πορεία για δυο ώρες έως το πρώτο τριγωνομετρικό στα 1842 μ.

Από εδώ το μονοπάτι συνεχίζει προς τα δεξιά και αφού περάσουμε τη παπά-ράχη, κατεβαίνει σε δασωμένο και ανεβαίνει τραβερσάροντας σε αλπικό πετρώδες πεδίο. Συνεχίζει σε βραχώδες πεδίο, περνάμε με προσοχή το  εκτεθειμένο πέρασμα και φτάνουμε στο οροπέδιο μετά από 8 ωρών πορεία. Αξιοσημείτη είναι η καλή σήμανση του μονοπατιού.

Τακτοποιηθήκαμε στο καταφύγιο Γιόσου όπου μας περίμεναν 8 ορειβάτες του συλλόγου. Ξεκουραστήκαμε αρκετά και 13 ορειβάτες συνεχίσαμε για την κορυφή Μύτικα. Στη κορυφή καθίσαμε αρκετή ώρα θαυμάζοντας το τοπίο. Η κατάβαση όπως και η ανάβαση έγινε με υποδειγματικό τρόπο και με απόλυτη πειθαρχεία. Την Κυριακή η κατάβαση έγινε από Πετρόστρουγκα στη Γκορτζιά.

Στο μονοπάτι χειροκροτήσαμε και ενθαρρύναμε τους αθλητές που έκαναν τον μαραθώνιο Ολύμπου. Χαρήκαμε ιδιαίτερα για τους αθλητές του συλλόγου μας που απέσπασαν τα περισσότερα χειροκροτήματα . Στη Γκορτσιά φτάσαμε το μεσημέρι . Η διαδρομή της κόψης Μπαρμπαλά έχει εναλλαγές φυσικού τοπίου και απαιτεί καλή φυσική κατάσταση.

Να ευχαριστήσω όλα τα παιδιά για τη συμμετοχή τους και την συνεργασία τους και να επισημάνω πάνω απ όλα την προθυμία τους να βοηθήσουν τους συντρόφους τους. Όλοι συνετέλεσαν για ένα όμορφο τριήμερο.