Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Κομπωτής σε συνεργασία με τον Ορειβατικό Σύλλογο Αγρινίου, διοργάνωσαν  κοινή δράση στο πλαίσιο της ανάδειξης του μοναδικού στην περιοχή μας δάσους μαύρης ελάτης (Κεφαληνίας), στο βόρειο τμήμα του όρους Μπούμιστος στα Ακαρνανικά όρη με μεγάλη επιτυχία.Η δράση περιλάμβανε δύο διαδρομές και συμμετείχαν συνολικά περίπου 100 άτομα: μία περιπατητική  που πήραν μέρος 53 άτομα και μία ορειβατικήωμε 47 συμμετοχές.

Η πορεία ήταν  14 χιλιόμετρα συνολικά και ξεκίνησε απ’ την Κομπωτή. Ακολούθησε χωμάτινη διαδρομή στα ριζά του όρους Μπούμιστος, περνώντας από την κάτω πλευρά του δάσους, μέχρι την θέση Ασάνη όπου φαίνεται ο Μύτικας και ο Κάλαμος .Η επιστροφή έγινε από πιο χαμηλή διαδρομή η οποία περιλάμβανε επίσκεψη στο «Κτήμα Καπότη» όπου έγινε ξενάγηση και δοκιμή κρασιού ανωτέρας ποιότητας που παράγεται και εμφιαλώνεται από αμπελώνες που καλλιεργούνται στο σημείο. Στην συνέχεια ακολούθησαν την διαδρομή που περνάει μέσα απ’ την παλιά Κομπωτή η οποία εγκαταλείφθηκε μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο αφού την είχαν κάψει οι Γερμανοί και στην οποία σώζονται οι δύο εκκλησίες του χωριού, η Αγία Παρασκευή και ο Προφήτης Ηλίας. Τέλος η πορεία  επέστρεψε στην Κομπωτή όπου ο πολιτιστικός σύλλογος Κομπωτής διοργάνωσε για όλους τους συμμετέχοντες φαγοπότι με τοπικά φαγητά και ποτά στο δημοτικό σχολείο.

Η ορειβατική διαδρομή  ξεκίνησε επίσης απ’ την Κομπωτή  ακολούθησε ορειβατική πορεία μέχρι την κορυφή του βουνού Μπούμστος. Η συνολική απόσταση της ορειβατικής διαδρομής ήταν 17 χλμ. περίπου.

Στη συνέχεια με χορηγία του Συλλόγου της Κομπωτής ακολούθησε γλέντι όπου συμμετείχαν όλοι ευχαριστημένοι .

Συγχαρητήρια σε όλους που έλαβαν μέρος αλλά και στους κατοίκους της Κομποτής που αγκάλιασαν την δραστηριότητα και πρόσφεραν πολλά.

View the embedded image gallery online at:

To Σαββατοκύριακο 21-22 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε η εκδρομή του Συλλόγου στα Άγραφα. Αν και ολιγομελής η παρέα παρόλα αυτά κατάφερε να πετύχει τον στόχο της.

Σάββατο πολύ πρωί, πριν ακόμα ανατείλει ο ήλιος, η τετραμελής ομάδα  ξεκινώντας από τα Επινιανά διασχίζει τον Ασπροπόταμο. Η  διαδρομή περνά ακριβώς δίπλα από τον ποταμό και περίπου μετά από τέσσερις ώρες αφήνουμε τα τελευταία σπίτια του οικισμού. Τα φθινοπωρινά χρώματα μέσα στο φαράγγι ομορφαίνουν αρκετά το τοπίο. Από εκεί λοιπόν, τραβάμε γραμμή για την κορυφή τραβερσάροντας την πλαγιά του βουνού και μετά από τέσσερις περίπου ώρες φτάνουμε στην κορυφή, το Ντελιδήμι (2.163μ). Η πεντακάθαρη ατμόσφαιρα αφήνει το μάτι να περιηγηθεί στα υπόλοιπα βουνά των βόρειων Αγράφων, φτάνει μακριά ως τα Τζουμέρκα και την λίμνη Πλαστήρα και σε πολλές άλλες γνωστές κορυφές της κεντρικής Ελλάδας που έχουμε επισκεφτεί. Στη συνέχεια και μετά από μια καλή ξεκούραση και αναπτέρωση των δυνάμεών μας συνεχίζουμε τον δρόμο μας για Τσούκα-Σάκα. Περνάμε την κορυφή από την δυτική της πλευρά ακολουθώντας το μονοπάτι που είχαν ανοίξει τα ζώα και καταλήγουμε στον χωματόδρομο που οδηγεί προς το χωριό Τρίδεντρο. Μετά από περίπου 12 ώρες περπάτημα αποφασίζουμε να πάμε προς το χωριό και να ξεδιψάσουμε πίνοντας μια μπυρίτσα και ένα τσιπουράκι. Λίγο έξω από το χωριό και κουρασμένοι κάνουμε οτοστοπ σε κάποιον κυνηγό για να μας πάρει μαζί του στο χωριό. Όταν φτάσαμε στο όμορφο Τρίδεντρο καλούμε τον οδηγό του αυτοκινήτου που μας μετέφερε να έρθει να πιει μαζί μας, κάτι να τον κεράσουμε για την βοήθεια και μας απαντά: «Πηγαίνετε, έρχομαι δικό μου είναι το καφενείο!» τέλος γυρνάμε στα Επινιανά για ξεκούραση.  Την επόμενη μέρα απολαύσαμε την θέα πίνοντας τον καφέ μας στο μπαλκόνι του καφενείου!

Πάντα ψηλα!

View the embedded image gallery online at:

Το Σαββατοκύριακο 7-8 Οκτωβρίου ο ΕΟΣ Αγρινίου πραγματοποίησε εκδρομή στα Ζαγοροχώρια.

Το Σάββατο, με καταρρακτώδη βροχή, μια ομάδα κατάφερε και έκανε τη διάσχιση Μονοδένδρι - Πάπιγκο στη χαράδρα του Βίκου και οι περισσότεροι ανεβήκαν την σκάλα του Βραδέτου - Μπελόη. Στη συνέχεια, μεταβήκαμε στο Πάπιγκο, όπου μετά από το καθιερωμένο γλέντι στον ξενώνα της Καλλιόπης, ξεκουραστήκαμε.

Την Κυριακή, αφού χωριστήκαμε σε ομάδες και πραγματοποιήσαμε τις παρακάτω διαδρομές.
1η διαδρομή: Με εκκίνηση στις 6 το πρωί, μια ομάδα 12 ορειβατών πραγματοποίσε τη διαδρομή Πάπιγκο- Αστράκα- Γκαμήλα- Καταφύγιο- Πάπιγκο σε 11 ώρες.
2η διαδρομή: Μια ομάδα περίπου 20 ορειβατών, ανέβηκαν στο καταφύγιο και τρεις πήγαν στην Γκαμήλα και οι υπόλοιποι στη Δρακόλιμνη.
3η διαδρομή: Η τρίτη ομάδα, αποτελούμενη από 30 περίπου ορειβάτες, έκαναν την διαδρομή Πάπιγκο- πηγές Βοϊδομάτη- Βίκο.
Όλα ήταν υπέροχα!

View the embedded image gallery online at:

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η παιδική κατασκήνωση 2017 που πραγματοποιήθηκε στο Καταφύγιο του Παναιτωλικού όρους, από τον Ορειβατικό σύλλογο Αγρινίου.

Ευχόμαστε σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν καλό καλοκαίρι και τα περιμένουμε και το επόμενο έτος.

Κείμενο - φωτογραφίες: Χρήστος Μακροζαχόπουλος

Την Κυριακή 28 Μαΐου μια ομάδα από 11 άτομα πραγματοποιήσαμε ανάβαση στην κοντινή μας Βαράσοβα.

Η πορεία μας ξεκίνησε από την πιο ομαλή ανατολική πλευρά του βουνού, με κατεύθυνση αρχικά προς κάποιες από τις πολλές σπηλιές της περιοχής όπου άνθισε ο μοναχισμός στους τελευταίους αιώνες της Βυζαντινής αυτοκρατορίας. Αφού περάσαμε από το εντυπωσιακό συγκρότημα των Αγίων Πατέρων με τα ερειπωμένα κτήρια και τις τοιχογραφίες, συνεχίσαμε την πορεία μας μέχρι που φτάσαμε στο πηγάδι και στην νότια κορυφή με την εντυπωσιακή θέα στον κάμπο του Ευήνου και το Ιόνιο. Μετά την απαραίτητη στάση αφήσαμε την κορυφή και αρχίσαμε την κάθοδο από την αντίθετη και πιο απόκρημνη πλευρά του βουνού. Η κατάβαση έγινε αργά και με προσοχή σε βραχώδες έδαφος με μεγάλες κλίσεις, ώσπου τελικά μετά από 6 περίπου ώρες φτάσαμε στο Κρυονέρι ολοκληρώνοντας μια ωραία και απαιτητική διάσχιση της Βαράσοβας.